update: könyvek

2013.02.23. 11:18

A múltkor megdicsértek, milyen szépen gyorsak olvasok és osztok, de hát nem mindig megy egyformán.

Tavaly Vonyi előtt vettem még egy lightnak látszó könyvet, amit ott kb. húsz oldalig eljutva olvastam, de félretettem. Na, most már eljutottam kb. a feléig, de rájöttem, hogy nem lesz jobb. Arról volt szó, hogy majd olvasok XX. századot, de ez nagyon nem ment. Marina Lewycka Eperföldek című könyve egyszerűen olvashatatlanul rossz. Ritkán mondok ilyet valamire, elvégre még A katedrálist is végignyálaztam, pedig az sem volt egy matyóhímzés, de ez... ez... nincsenek rá szavak. A szelektív gyűjtőbe tettem, ez elég sokat elmond (hátha jó könyvként születik újjá!).

A sztori elvileg angliai bevándorlókról szól, akik illegálisan vannak az országban, ehhez mérten mindenki ki is használja és átveri őket, vannak szökések, verések, szexuális kizsákmányolás, kosz, mocsok, rabszolgasághoz hasonló munkakörülmények, amit csak akarsz. Meg egy rakás élhetetlen szereplő. Mert mit is gondolj néhány olyan áldozatról, akinek tényleg nincs meg a magához való esze, hogy valamit tegyen magáért? Minden jött-ment maffiózó emberkereskedőnek felülnek, aztán még csodálkoznak, hogy olyan helyeken kötnek ki, ahová még az Isten sem tekint le, olyan borzalmasak. Nulla karakterábrázolás, jellemfejlődés semmi, szerethető karakter nuku, mégis mit várt az író, el nem tudom képzelni. Ne olvassatok őrült kelet-európaiakat!

Most keresnem kell valami olvashatót, a választék a teljesség igénye nélkül valami ilyesmi: némi Christie angolul, amihez azért kell kedv, egy kis középkori vérengzős-lovagos, egy Baricco, ami ugyan jó, de már olvastam, és két lányos könyv. Vagy: némi alkközigtbeu. Lehet választani. Azt hiszem, egyelőre dolgozom egy kicsit, aztán majd "meglássuk".

A bejegyzés trackback címe:

https://akik-olvasnak.blog.hu/api/trackback/id/tr95099864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása