introvertált pszichózás

2017.03.20. 20:22

Sylvia Löhken A csend ereje című könyve a jó kritikája miatt landolt a kosaramban, majd a polcomon. Nem vagyok híve a "megmondós-önsegítős-házi-pszichológiás" könyveknek, de ez valahogy mégis megtetszett. Elolvasás után már nem vagyok annyira elragadtatva tőle, de azért nem volt rossz.

A szerző az introvertált személyiségű embereknek nyújt gyakorlati segítséget: hogyan kommunikáljunk, mik az erősségeink, mik a gyengeségeink, hogyan vészeljünk át emberi kapcsolatokat mindenféle formában.

A könyv erőssége, hogy tényleg jól strukturált, követhető, közérthető. Az egyes fejezetek az introvertált élet egy-egy szeletét ölelik fel, problémafelvetéssel, tesztekkel, gyakorlati tanácsokkal, használható útmutatókkal.

Sajnos a sok közérhetőség és gyakorlatiasság elég sokszor elment abba az irányba, hogy inkább éreztem túlrészletezettnek és szájbarágósnak a szöveget, mint szakszerűnek. Nekem nem volt arra szükségem, hogy nyolcféleképpen megfogalmazza ugyanazt a szerző, mert elsőre is felfogtam. Az élőbeszédben használt kifejezések és bizalmaskodó fordulatok pedig szintén fölöslegesnek érződtek, hiszen elvileg egy szakember szól a segítséget kereső laikushoz, nem pedig a barátnőm e-mailjét olvasom éppen. Ez a "cukiskodás" nem profi az írott szövegben, kicsit komolytalanná válik tőle.

A szerkesztésben tetten érhető "magazinos" stílus sem jött be túlzottan (tördelés, beszúrt szövegdobozok stb.), sokszor csak elvonták a figyelmet a lényegről és nem segítették a megértést, csak kitérőket jelentettek.

A végére már igencsak fárasztónak éreztem ezt a rétestészta jellegű szövegelést, ami nem segítette a könyv objektív megítélését. Voltak hasznos meglátások, néhány leírt dologban nagyon magamra ismertem, és igyekeztem az ellentippeket is megjegyezni, hátha beválnak. Ennek ellenére igazi megkönnyebbülés volt a könyv végére érni - ami nem a jó könyv ismérve.

A bejegyzés trackback címe:

https://akik-olvasnak.blog.hu/api/trackback/id/tr4112356479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása