a vadonban

2014.05.23. 18:09

Robert Franklin Leslie könyve jött soron: A medvék és én. Perverz, igen. Egy aranyásó egyetemista (gondolom, megélhetési, mert évekre kimarad a medvekaland miatt a suliból) a kanadai vadonban éldegél a világtól elzárva, egy jó kis faházikóban és aranyat mos. Aztán egy medve ráhagyományoz három medvebocsot, mert már nem tud róluk gondoskodni. A fickó meg befogadja és felneveli őket. Közben meg el is felejti, hogy miért jött az erdőbe tulajdonképpen.

Igen, a sztori nagyjából ennyi. A könyv kedves állatkölyköknek mutatja be a medvebocsokat, akik tanulnak, saját személyiségük van, teljesen hozzászoknak az emberhez, ami végül persze nem vezet jóra, de ez már csak a legvégén derül ki. Persze a valóságtól teljesen elrugaszkodik a történet, de miután elfogadtam, hogy egy debil aranymosó egyetemistáról van szó, aki MEDVÉKET NEVEL, már nem volt gondom ezzel. A nevelgetést úgy írta le a szerző, mintha kutyakölykök idomításáról lenne szó, de azért engem a frász kivert néha attól, amiket írt.

A jobb részek közé tartozott a vadon leírása, az abszolút kiérződött a könyvből, hogy a szerző totálisan bele van zúgva a természetbe. Még egy kicsit sötétzöld kirohanások is voltak, de azok is megbocsáthatóak voltak. (Szerintem kicsit bonyolultabbak ezek a kérdések, minthogy csak simán egy szempontból, ráadásul érzelmi alapról kiindulva ítéljük meg őket.) Azért az kiderült, hogy nem lennék alkalmas a vadabb erdőkben táborozásra, mert én már annak a leírásnak az olvastán is elborzadtam, hogy egy alkalommal egy jávorszarvas termett a táborban és belakmározott a készletekből. Ááááá. Ez nem lenne nekem való...

A szerző nem ír túl jól, a stílus döcög, de mégis valahogy összességében szerethető a könyv. Azért arról nem győzött meg, hogy medvét tartani normális dolog, ám mégsem volt rossz.

A bejegyzés trackback címe:

https://akik-olvasnak.blog.hu/api/trackback/id/tr356198423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása