öreg vagyok

2013.09.01. 10:56

Vannak dolgok, amikbe veszélyes belevágni. Pl. nem annyira jó könyvsorozatok első részét elolvasni nagyon veszélyes, mert még ha nem is volt olyan jó, azért ott furdalja a továbbiakban az oldalad a kíváncsiság, hogy mi jön a folytatásokban. Néha sikerül leállnom, ld. Muszasi, de néha nem. Most így jártam egy ifjúsági regénysorozattal. Leírni is gáz. A Beautiful... sorozat legújabb kötetét, a Beautiful Chaost olvastam. Az internet áradozik róla, én nem vagyok elájulva tőle. Tipikus, miért lenne jó nekem is az, ami másnak?

Az a baj az ilyen tiniregényekkel, hogy öreg vagyok már hozzájuk.

Ezt a ki kivel jár, ki mit mondott és kire a háta mögött stb. szüttyögést egyszerűen nem bírom. Megint nyüzsögnek az igézők, démonok, múltbeli sötét rejtélyek és más jóságok, de valahogy szegény szerzők nem bírják kibontani a szálakat. Valahogy oda érkeztünk meg, ahonnan indultunk, semmivel nem voltam előrébb a többszáz oldal leküzdése után, mint az elején. Azért ez nagyon bosszantó. Ha szappanoperát akarnék nézni, vennék tévét, de nem teszem.

Az alapötlet érdekes és tetszik, de ahogy a két írónő elkezdi szőni a sztorit, az mégsem működik. Túl sok a szereplő, túl sokfelé mozognak, túl sok a cselekményszál és papírízű az egész. Néhány jól sikerült mellékszereplőtől eltekintve. De azért az nincs rendben, ha a főhőseidet nem tudod normálisan megírni, csak egy-két vicces epizodistát. Ne már.

A másik probléma a hihetetlenül körülményeskedő stílus. Ha valaki mond valamit, és még oda kell írni három mondatban, hogy akkor most mondott valamit, miközben tudta, hogy a helyzetre nincsenek szavak stb., az nekem elviselhetetlenül szenvelgő. És így végig vagy hatszáz oldalon. Úristen, mennyi mellébeszélés! Ha ilyenekkel töltjük a lapokat, akkor persze, hogy minden kötet két kilós. Csak éppen sztori nincs benne.

Már csak egy kötet, remélem, végre kiderül kétezer oldal után, hogy a főhősnő jó vagy rossz varázsló. Mert még ezt sem tudjuk.

Nem volt jó, nem akarok tinikönyvet olvasni.

A bejegyzés trackback címe:

https://akik-olvasnak.blog.hu/api/trackback/id/tr695487039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása